• indian girl selfie in mirror showing boobs wearing nighty indian xxx 18 girl fuddi and back nude pics indian girls in sitting position

محتواک | آژانس دیجیتال مارکتینگ محتواکآژانس دیجیتال مارکتینگ محتواک محتواک | آژانس دیجیتال مارکتینگ محتواک محتواک | آژانس دیجیتال مارکتینگ محتواک

٠٢١۹۱۰۰۵۲۵۱
  • صفحه اصلی
  • خدمات
    • گیفت های تبلیغاتی و هدایا
  • بلاگ
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • مجله توسعه صنعتی ساختمان
    • نسخه آنلاین مجله توسعه صنعتی ساختمان پاییز ۱۴۰۳
    • نسخه آنلاین مجله توسعه صنعتی ساختمان تابستان ۱۴۰۳
    • نسخه آنلاین مجله توسعه صنعتی ساختمان بهار ۱۴۰۳
    • نسخه آنلاین مجله توسعه صنعتی ساختمان زمستان ۱۴۰۲
  • فارسی

محتواک | آژانس دیجیتال مارکتینگ محتواکآژانس دیجیتال مارکتینگ محتواک محتواک | آژانس دیجیتال مارکتینگ محتواک محتواک | آژانس دیجیتال مارکتینگ محتواک

  • دپارتمان آموزشی
  • مجله توسعه صنعتی ساختمان بهار ۱۴۰۳
  • مجله توسعه صنعتی ساختمان زمستان ۱۴۰۲
  • صفحه خانگی
  • >
  • مقاله
  • >
  • الزامات افزایش ضریب نفوذ صنعتی‌سازی ساختمان

الزامات افزایش ضریب نفوذ صنعتی‌سازی ساختمان

  • توسط admin
  • اخبارمقاله
  • ۲۸۸ بازدید
  • بدون دیدگاه

الزامات افزایش ضریب نفوذ صنعتی‌سازی ساختمان

از دهه هفتاد با طرح مسکن استیجاری، بحث در مورد تولید صنعتی مسکن در دولت و جامعه حرفه‌ای جدیت یافت. سپس  در طرح عظیم مسکن مهر با حمایت دولت از ساخت صنعتی مسکن، در عرصه عمل نیز بستر فوق العاده مناسبی برای توسعه صنعتی مسکن فراهم شد . مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی که از آغاز در اساسنامه خود در رابطه با توسعه صنعتی ساختمان متعهد بود در طرح مسکن مهر نیز در رابطه با بررسی و تأیید فناوری‌های مربوط به تولید صنعتی ساختمان مأموریت یافت . از آن پس اقدامات و تألیفات مرکز تحقیقات محل مراجعه ارگان‌های مختلف حتی نظام دانشگاهی بوده است. لاکن، پس از گذشت دو دهه و علی‌رغم طرح‌های میلیونی مسکن و حمایت دولت قادر نبوده‌ایم توسعه صنعتی مسکن را ریل‌گذاری کنیم و صنعت ساختمان را از بحران عقب ماندگی برهانیم. لذا، به مرور اقدامات و تألیفات مرکز تحقیقات نیز با انتقادهایی مواجه شده است. گفتگو با محمد مهدی حیدری؛ رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به عنوان مدیری شایسته و حامی‌خرد جمعی می‌تواند نقطه آغازی برای نقد و نظر و رهیافت موثر برای توسعه صنعتی ساختمان باشد.

محمدمهدی حیدری

 رئیس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی

رئیس مرکز تحقیقات، راه مسکن و شهرسازی در مورد ترویج صنعتی‌سازی اظهار داشت:: ترویج صنعتی‌سازی نیازمند بسترها، قوانین و مقررات خاصی است، یکی از این بسترها این است که خارج از نگاه فرایندی چه تکنولوژی‌هایی می‌تواند صنعتی‌سازی داشته باشد و چه تکنولوژی‌هایی فناوری نوین محسوب می‌شود.  وی ادامه داد: این تلاش‌ها منجر به تولید کتاب فناوری‌های ساختمان شد که اواخر دهه 80  منتشر و ویرایش ششم آن سال 1400 انجام شد و در دست جامعه مهندسین است و این پلتفرم نگاه فرآیندی به موضوع ندارد بلکه سیستم سازه پرینت سه بعدی و سیستم‌های سازه‌ای را مشخص می‌کند. این کار وظیفه مرکز تحقیقات است تا در کنار مبحث 11 که دهه 90 تدوین شده و با توجه به انتقادات موجود نیاز به ویرایش جدید دارد که در دفتر مقررات ملی وزارتخانه این مهم دنبال می‌شود سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در مورد الزامات ضریب نفوذ صنعتی‌سازی ساختمان عنوان کرد: موضوع دیگر اینکه برای ترویج صنعتی‌سازی، نیاز به مشوق‌هایی داریم تا مردم و سازنده را به استفاده از سیستم‌های نوین ترغیب کنیم که با توجه به رویکرد وزیر راه به صنعتی‌سازی و اینکه حکمرانی فناورانه را در بدنه وزارت راه و شهرسازی ترویج دهد این رایزنی انجام شده تا سقف وام نهضت ملی در راستای صنعتی‌سازی 35 درصد افزایش پیدا کند.

حیدری سپس گفت: از سوی دیگر صنعتی‌سازی به بسترهایی نیاز دارد؛ مثلا الگوی قرارداد در سیستم‌های سنتی رایج، متفاوت است، از اینرو صنعتی‌سازی الگوهای قراردادی خاص خود را می‌طلبد و مدل تامین مالی آن نیز متفاوت خواهد بود؛ در سیستم صنعتی‌سازی که با سرعت بالا تحویل داده می‌شود متقاضی باید در مدت کوتاه آورده را بیاورد یعنی علاوه بر اینکه بانک باید مدل‌های تزریق مالی را تغییر ‌دهد، مردم هم باید مدل آورده و نقدینگی را با توجه به سرعت صنعتی‌سازی تغییر دهند.

وی در مورد برآورد میزان صنعتی سازی در پروژه‌های کشور خاطرنشان کرد: در برخی پروژه‌هایی که پیش‌ساختگی انجام می‌شود درصدی از صنعتی‌سازی را شاهد هستیم که این درصد بر اساس دستورالعملی که قرار است با کمک همکاران سازمان مقررات ملی و معاونت مسکن نهایی شود، پیگیری می‌شود تا دستورالعملی برای ارزیابی سیستم صنعتی‌سازی مشخص و تبدیل به نرم‌افزار شده و در سامانه وزارت راه بر اساس هوش مصنوعی درصد صنعتی‌سازی مشخص شود که کدام پروژه کاملا صنعتی‌سازی است و کدام پروژه درصدی از صنعتی‌سازی را اجرا کرده است.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به بسترهای صنعتی‌سازی ساختمان ادامه داد: در حوزه نهضت ملی، یک سری پروژه‌ها خود ساخت توسط مردم است که به صورت یک و دو طبقه ساخته می‌شود؛ در پروژه‌های انبوه تجربه شهر جدید پرند وجود دارد که نمایشگاه کاملی از سیستم‌های مختلف ساختمانی بود که در نهضت ملی نیز می‌توان این کار را رقم زد.

حیدری سپس گفت: با همکاری ستاد عمران معاونت علمی‌ریاست‌جمهوری کنسرسیوم‌هایی تشکیل شده و به استان‌ها برای پروژه‌های نهضت ملی معرفی می‌کنیم که این کنسرسیوم‌ها متشکل از شرکت‌های دانش بنیانی هستند که سیستم‌های فناورانه دارند و در استان گلستان این کنسرسیوم معرفی شده که یک مسئول در راس شرکت است و گرید یک دارد و زیر مجموعه خود شرکت‌هایی را جمع کرده که هر کدام اجزای ساختمان را تولید می‌کنند که دانش بنیان و مبتنی بر فناوری نوین هستند.

وی تاکید کرد: این ظرفیت به استان‌ها معرفی می‌شود تا هم قسمتی از ساخت ساختمان به شکل صنعتی و با تکیه بر توان شرکت‌های دانش بنیان باشد و هم کیفیت تضمین شود؛ چراکه شرکت‌های دانش بنیان علاوه بر استاندارد، گواهینامه فنی مرکز تحقیقات را نیز اخذ کرده‌اند. در سمنان نیز کنسرسیوم امضا شد و ظرفیت جدیدی است که خروجی آن می‌تواند ساختمانی باشد که تکنولوژی‌های نو در آن استفاده شده و مورد تایید ما می‌باشد.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه ایده‌آل این است که صنعتی‌سازی از مرحله طراحی شروع شود و حتی بعد از اجرا به عنوان یک فرآیند برایش برنامه تعریف شود، اظهار داشت: اگر از طراحی تا تحویل برای صنعتی‌سازی مکانیزم مشخصی طراحی شود، بیمه‌ها هم در این زمینه کمک‌کننده هستند. از نقش بیمه در کیفیت حوزه ساختمان نباید غافل شد چیزی که در کشور شکل نگرفته تا تضمین کیفیت کند و حتی خدمات و سرویس‌های دیگری ارائه دهند.

حیدری در مورد تعامل انجمن صنعتی‌سازی و مرکز تحقیقات ادامه داد: در حوزه صنعتی‌سازی بازیگران متفاوتی نقش‌آفرینی می‌کنند که یکی از بازیگران مهم انجمن صنعتی‌سازی است؛ در همین راستا در مرکز تحقیقات دبیرخانه‌ای برای صنعتی‌سازی ایجاد شده است. وی در مورد پیگیری اقدامات مشترک با انجمن صنعتی‌سازی بیان کرد: در مورد تدوین و نقشه راه صنعتی‌سازی با توجه به دیدگاه‌های متفاوت نسبت به مبحث 11 که برخی آن را صنعتی‌سازی قلمداد می‌کنند اما انجمن با آن مخالف است، باید اطلاعات و سندی جمع‌آوری شود تا به یک فصل مشترک برسیم و سند راهبردی متصور و عملیات اجرایی را برای آن شکل دهیم تا تولید صنعتی محقق شود.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تصریح کرد: با صنعتی‌سازی مهندسین ناظر باید هم بر انجام پروژه و هم در کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی برای امر نظارت حضور فعال داشته باشند؛ به ویژه در حوزه‌های پیش‌ساختگی که باید نظارت متفاوت از وضعیت کنونی وجود داشته باشد.

حیدری با اشاره وظیفه آموزشی مرکز تحقیقات اظهار داشت: آمادگی داریم تا  آموزش‌های جدید صنعتی‌سازی را به نظام مهندسی ارائه دهیم تا بر اساس این ظرفیت آموزشی به نکات مهم توجه شود. وی در مورد آمادگی جامعه معمار، شهرساز وانبوه‌ساز جهت صنعتی‌سازی خاطرنشان کرد: در انبوه‌سازی اگر بخش خصوصی به این نتیجه برسد که صنعتی‌سازی سرعت و کیفیت ساخت را بالا می‌برد و قیمت برگشت‌پذیر است، در چنین شرایطی انبوه‌ساز و پیمانکار به سمت صنعتی‌سازی خواهند رفت و به طور کلی باید صنعتی‌سازی ترویج داده شود تا نگاه و رویکرد کلی جامعه تغییر کند. سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی افزود: برای تحقق صنعتی‌سازی باید بخش خصوصی فعال شود، صداو سیما پای کار بیاید و از طریق تفاهم با آموزش و پرورش برای تولید محتوای آموزشی و فرهنگ‌سازی در این زمینه اقدام کرد.

محتواک | mohtavak.ir

  • افزایش ضریب نفوذ ساختمانالزامات افزایش ضریب ساختالزامات افزایش ضریب نفوذ ساختمانالزامات افزایش ضریب نفوذ صنعتی‌سازی ساختمانالزامات ضریب نفوذ ساختماندکتر حیدریرئیس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازیساختمانصنعتی‌سازی ساختمانضریب نفوذ ساختمانمحمدمهدی حیدری

نوشته های مرتبط

{"qurey":{"category__in":[16,147],"post__not_in":[7000031820],"posts_per_page":3,"ignore_sticky_posts":1,"orderby":"rand","post_type":"post"},"title":"\u0647\u0645\u0647","post_title":1,"between":"40px","layout":"grid","grid_layout":"grid_3","padding":{"left":"20","top":"20","right":"20","bottom":"20"},"ratio":"rd-ratio75","image_size":"medium","excerpt":"","alignment":"right","meta_layout":{"location":"title-bottom","between":"between-3","layout":"layout-1"},"box_layout":"none","image_effect":"grow","caption_effect":"imghvr-fade","key":"related","post_type":"post","action":"reza_post_grid_3","post_status":"publish"}

ساخت و ساز صنعتی و معماری سبز

تحول دیجیتال در صنعت ساخت و ساز

بررسی کامل و جامع چاپ سه بعدی در صنعت ساختمان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

{"number":"10","cats":"","orderby":"","post_title":1,"title":"\u0647\u0645\u0647","excerpt":"","excerpt_limit":"","title_limit":"","meta":{"meta_category":"","meta_author":true,"meta_date":true,"meta_view":"","meta_comments":""},"layout":"list","list_layout":"list_1","grid_layout":"grid_1","featured_layout":"featured_1","between":"40px","image_size":"medium","ratio":"rd-ratio75","image_width":"","alignment":"","box_layout":"none","caption_layout":"","key":"widget_blog","post_type":"post","action":"reza_post_list_1","post_status":"publish"}

پادکست نوروز ۱۴۰۴ ( دکتر اشتری )

  • توسط admin
  • فروردین ۱۰, ۱۴۰۴

پادکست نوروز ۱۴۰۴ ( دکتر آل رسول )

  • توسط admin
  • فروردین ۱۰, ۱۴۰۴

پادکست نوروز ۱۴۰۴ ( دکتر قرائتی )

  • توسط admin
  • فروردین ۱۰, ۱۴۰۴

پادکست نوروز ۱۴۰۴ ( دکتر معنوی )

  • توسط admin
  • فروردین ۱۰, ۱۴۰۴

پادکست نوروز ۱۴۰۴ ( دکتر مقدس زاده )

  • توسط admin
  • فروردین ۱۰, ۱۴۰۴

تحول دیجیتال در صنعت ساخت و ساز

  • توسط admin
  • تیر ۱۳, ۱۴۰۳

تأمین مالی و ارائه تسهیلات اعتباری در صنعت ساختمان

  • توسط admin
  • تیر ۱۱, ۱۴۰۳

ابزارهای نوین تأمین مالی ؛ تهدید یا فرصت

  • توسط admin
  • خرداد ۲۹, ۱۴۰۳

الزامات افزایش ضریب نفوذ صنعتی‌سازی ساختمان

  • توسط admin
  • خرداد ۲۵, ۱۴۰۳

ساخت و ساز صنعتی و معماری سبز

  • توسط admin
  • خرداد ۲۲, ۱۴۰۳

برچسب ها

دیجیتال مارکتینگ بازاریابی دیجیتال تبلیغات مارکتینگ بازاریابی کسب و کار گوگل دیجیتال برندینگ مجله توسعه صنعتی ساختمان مجله توسعه صنعتی مجله ساختمان ساختمان نبض نیک صنعت ساختمان بازاریابی محتوایی گوگل ادوردز محتوا اشتباهات رایج دیجیتال مارکتینگ ادوردز محتواک ابزارهای نوین تأمین مالی وام خرید مسکن چرا مسکن گران است ؟! گرانی مسکن اقتصاد نفتی

درباره ما

ما در محتواک یک تیم خلاق و جوان هستیم که …
ادامه درباره ما

تماس با ما

  • خیابان قائم مقام فراهانی، میدان شعاع،خیابان شهید خدری، بعد از تقاطع سنایی، نبش بن بست پاک، پلاک ۲، واحد ۲
  • واتس اپ: ۰۹۱۲۰۱۷۲۶۳۶ / تلفن ثابت: ۰۲۱۹۱۰۰۵۲۵۱
  • ایمیل: info[at]mohtavak.ir

برندهای ما

  • نبض نیک
  • ایونت نبض
  • نبض نیوز

پیوند ها

  • صفحه اصلی
  • خدمات
  • تماس با ما
  • درباره ما

آخرین مقالات

  • پادکست نوروز ۱۴۰۴ ( دکتر اشتری )
  • پادکست نوروز ۱۴۰۴ ( دکتر آل رسول )
  • پادکست نوروز ۱۴۰۴ ( دکتر قرائتی )
  • پادکست نوروز ۱۴۰۴ ( دکتر معنوی )
  • پادکست نوروز ۱۴۰۴ ( دکتر مقدس زاده )

محتواک | آژانس دیجیتال مارکتینگ محتواک آژانس دیجیتال مارکتینگ محتواکمحتواک | آژانس دیجیتال مارکتینگ محتواک

Mohtavak.ir © All rights reserved
back-to-up
#
  • فارسی