• indian girl selfie in mirror showing boobs wearing nighty indian xxx 18 girl fuddi and back nude pics indian girls in sitting position

محتواک | آژانس دیجیتال مارکتینگ محتواکآژانس دیجیتال مارکتینگ محتواک محتواک | آژانس دیجیتال مارکتینگ محتواک محتواک | آژانس دیجیتال مارکتینگ محتواک

٠٢١۹۱۰۰۵۲۵۱
  • صفحه اصلی
  • خدمات
    • گیفت های تبلیغاتی و هدایا
  • بلاگ
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • مجله توسعه صنعتی ساختمان
    • نسخه آنلاین مجله توسعه صنعتی ساختمان پاییز ۱۴۰۳
    • نسخه آنلاین مجله توسعه صنعتی ساختمان تابستان ۱۴۰۳
    • نسخه آنلاین مجله توسعه صنعتی ساختمان بهار ۱۴۰۳
    • نسخه آنلاین مجله توسعه صنعتی ساختمان زمستان ۱۴۰۲
  • فارسی

محتواک | آژانس دیجیتال مارکتینگ محتواکآژانس دیجیتال مارکتینگ محتواک محتواک | آژانس دیجیتال مارکتینگ محتواک محتواک | آژانس دیجیتال مارکتینگ محتواک

  • دپارتمان آموزشی
  • مجله توسعه صنعتی ساختمان بهار ۱۴۰۳
  • مجله توسعه صنعتی ساختمان زمستان ۱۴۰۲
  • صفحه خانگی
  • >
  • مارکتینگ
  • >
  • اجزای بوم مدل کسب و کار

اجزای بوم مدل کسب و کار

  • توسط admin
  • مارکتینگ
  • ۶۶۴ بازدید
  • بدون دیدگاه
بیزینس پلن

بوم مدل کسب و کار یک الگو یا ابزار مدیریتی استراتژیک است که به واسطه آن می توانید، مدل کسب و کارتان را طراحی، توصیف، اصلاح، توسعه و مستند سازی نمایید. در این مقاله قصد داریم اجزای تشکیل دهنده بوم کسب و کار را توضیح دهیم.

 

عناوین

  • اجزای بوم مدل  کسب و کار؟
    • بخش مشتریان: Customer Segment:
    • ارزش های پیشنهادی: Value Proposition:
    • کانال ها: Channels:
    • ارتباط با مشتری: Customer Relationships:
    • جریان های درآمدی: Revenue Streams:
    • منابع کلیدی: Key Resources:
    • فعالیت های کلیدی: Key Actives
    • مشارکت های کلیدی: Key Partners:
    • ساختار هزینه: Cost Structure:

اجزای بوم مدل  کسب و کار؟

اجزای بوم مدل کسب و کار

بوم یا canvas، یک زبان مشترک برای توصیف، مصورسازی، ارزیابی و تغییر مدل های کسب و کار است.

این بوم یک برد، جهت مرور فرضیات شما در رابطه با کسب و کارتان است. ابزاری که به راحتی می توانید بر روی آن یکسری تغییرات را اعمال کنید و فرضیات جدید خلق نمایید. نکته مهم این است که شما به راحتی می توانید آن را به روز رسانی کنید. بوم کسب و کار از 9 بخش کلی تشکیل شده است که در ادامه این مقاله به بررسی و توضیح هر کدام از این بخش ها می پردازیم. بوم از دو قسمت کلی سمت راست و سمت چپ تشکیل شده است.

قسمت سمت راست بوم، قسمتی هستش که باید کاملاَ خلاقانه عمل کنید، یعنی ایده پردازی کنید. قسمت دوم بوم یا بخش سمت چپ، مربوط به منطق پیاده سازی ایده ها و تحلیل های حساب شده. در این بخش، قدرت تحلیل و دقت شما مورد نیاز می باشد.

توصیه می شود برای اطلاعات بیشتر مقاله مدل کسب و کار و روش های تدوین آن را مطالعه فرمایید.

مدل کسب و کار

  • بخش مشتریان: Customer Segment:

بخش مشتریان، اولین بخش در بوم کسب و کار می باشد. در این بخش باید گروه های مختلفی از افراد یا سازمان هایی را تعریف کنید که کسب و کار شما قصد دستیابی و ارائه خدمت به آنها را داشته باشد. سوالی که در این بخش مطرح می شود این است که، چه کسانی قرار است از محصولات یا خدمات شما استفاده کنند؟ نکته ای که هنگام تکمیل بخش های بوم کسب و کار باید به آن دقت کنید این است که، طرح سوال های کلیدی به تکمیل کردن بوم کسب و کارتان کمک بسیاری خواهد کرد.

اگر نیاز مشتریانی که هدف قرار داده ایم باهم تفاوت داشته باشد، می توانیم بخش مشتریان را به بخش های مختلف تقسیم بندی کنیم.

 

  • ارزش های پیشنهادی: Value Proposition:

مدل کسب و کار

بخش مشتریان و بخش ارزش های پیشنهادی، دو بخش بسیار مهم در بوم کسب و کار می باشند که در تکمیل آنها باید دقت بسیاری شود. در این بخش قرار است بر روی یک چیز تمرکز کنید و آن، اینست که شما چرا یک محصول را به محصول دیگری ترجیح می دهید؟ چه فاکتورهایی باعث می شود که یک برند را به برند دیگه ترجیح بدهید؟ به عبارت دیگر، ارزش پیشنهادی دلیل ترجیح یک شرکت نسبت به شرکت های دیگر توسط مشتریان است.

 

 

  • کانال ها: Channels:

مدل کسب و کار

تا این قسمت توضیح دادیم، یکسری مشتری داریم که قرار است برای آنها یک ارزش خاص را تولید کنیم. باید یک راه ارتباطی وجود داشته باشد که بتوان، این ارزش ها را بدست مشتری برسانیم. این کار وظیفه­ی کانال های می باشد. در این بخش، این نکته را بررسی می کنیم که یک شرکت یا یک استارت آپ، ارزش پیشنهادی اش را چگونه به دست مشتریانش می­رساند؟ یک شرکت، چگونه مشتریانش را آگاه می­کند و با آنها ارتباط برقرار می­کند؟ کانال ها در واقع نقاط تماس با مشتریان می باشند. در یک دسته بندی کلی، کانال ها در دو نوع فیزیکی مانند یک فروشگاه و مجازی، مانند وبسایت یا اپلیکیشن های موبایل هستند. کانال ها یکسری وظایف دارند که شامل، افزایش آگاهی مشتری، فراهم کردن امکان خرید و ارائه ارزش به مشتریان می باشد.

 

  • ارتباط با مشتری: Customer Relationships:

مدل کسب و کار

ارتباط با مشتری یکی از مهمترین بخش ها در بوم مدل کسب و کار است و از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. همچنین در این بخش باید با دقت ایده پردازی شود. در این بخش قصد داریم به این نکته اشاره کنیم که چگونه یک رابطه­ی با کیفیت و عالی با مشتریان برقرار کنیم. هدف از ایجاد یک رابطه ی عالی با مشتریان، جذب مشتری، حفظ مشتری و افزایش میزان فروش می­باشد.

 

  • جریان های درآمدی: Revenue Streams:

اجزای بوم مدل کسب و کار

در این بخش این نکته را بررسی می کنیم، که قرار است چگونه کسب درآمد کنیم؟ تا این قسمت، بررسی کردیم که یک سری مشتری داریم و برای آنها یکسری ارزش طراحی کرده ایم که باید از طریق یکسری کانال ها این ارزش ها را به دست مشتریان برسانیم و در نهایت، یکسری ایده در زمینه­ی جذب، حفظ و توسعه مشتریان داشته باشیم. همه این فعالیت ها، باعث ایجاد یک جریان درآمدی می­شود. جریان های درآمدی، نشان دهنده­ی درآمدی هستند که شرکت یا کسب و کار شما از بخش مشتریان کسب می کند. یک پرسش کلیدی که در تکمیل این بخش به ما کمک می کند این است که، هر یک از بخش های مشتریان از چه طریقی برای ما درآمد ایجاد می کنند؟ ما بر روی چه روش های درآمدی می توانیم حساب باز کنیم؟

 

  • منابع کلیدی: Key Resources:

مدل کسب و کار

اولین بخش در قسمت سمت چپ بوم، منابع کلیدی می باشد. همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، بخش سمت راست بوم مدل کسب و کار، جای ایده پردازی و خلاقیت است. و بخش سمت چپ، محل فعالیت های منطقی می باشد. شما برای انجام هرکاری نیاز به یکسری منبع دارید. این بخش نشان دهنده­ی مهمترین دارایی های مورد نیاز برای عملکرد صحیح مدل کسب و  کار است. برای آنکه این مدل خوب و درست کار کند، چه منابع مهم و کلیدی نیازمند هستیم؟ سوال کلیدی و مهمی که در این بخش مطرح می شود این است که، هریک از بخش های سمت راست بوم کسب و کار، مانند ارزش های پیشنهادی، کانال ها، بخش ارتباط با مشتریان و جریان های درآمدی به چه منابعی نیاز دارند؟ این پرسش کلیدی به تکمیل این بخش از بوم به شما کمک خواهد کرد.

  • فعالیت های کلیدی: Key Actives

در این بخش قصد داریم راجع به فعالیت های کلیدی صحبت کنیم. فعالیت های کلیدی ارتباط بسیار نزدیکی با منابع کلیدی دارند. برای آنکه مدل کسب و کار ما به خوبی کار کند، نیاز به یسکری فعالیت های کلیدی است. به طور کلی، این بخش نشان دهنده­ ی مهمترین کارهای مورد نیاز برای عملکرد صحیح است. این فعالیت ها، مهمترین اقداماتی هستند که یک شرکت یا استارت آپ باید انجام دهد تا عملکرد موفقی داشته باشد.

 

  • مشارکت های کلیدی: Key Partners:

اجزای بوم مدل کسب و کار

این بخش، نشان دهنده­ی شبکه ای از تأمین کنندگان و شرکا است که باعث عملکرد صحیح مدل کسب و کار می­شوند. شرکت ها به جهت بهینه کردن کسب و کارشان، کاهش ریسک، کسب منابع کلیدی، دسترسی به مشتریان بیشتر، اقدام به ایجاد یکسری مشارکت های کلیدی می کنند. این کار، به شرکت ها این امکان را می دهد که خیلی زودتر به هدفشان برسند.

 

  • ساختار هزینه: Cost Structure:

اجزای بوم مدل کسب و کار

این بخش، آخرین بخش از بوم مدل کسب و کار است. برای آنکه بتوانید یک مدل کسب و کار را ایجاد و اجرا کنید، باید یکسری هزینه ها انجام شود. در واقع، این بخش بیانگر این است که با پرداخت همه هزینه ها، کسب و کار شما به جریان می­افتد. مهمترین هزینه ها، که در ایجاد و اجرای مدل کسب و کار به وجود آمده است، در این بخش توصیف می­گردد.

  • بازاریابی دیجیتالدیجیتال مارکتینگ

نوشته های مرتبط

{"qurey":{"category__in":[102],"post__not_in":[7000031417],"posts_per_page":3,"ignore_sticky_posts":1,"orderby":"rand","post_type":"post"},"title":"\u0647\u0645\u0647","post_title":1,"between":"40px","layout":"grid","grid_layout":"grid_3","padding":{"left":"20","top":"20","right":"20","bottom":"20"},"ratio":"rd-ratio75","image_size":"medium","excerpt":"","alignment":"right","meta_layout":{"location":"title-bottom","between":"between-3","layout":"layout-1"},"box_layout":"none","image_effect":"grow","caption_effect":"imghvr-fade","key":"related","post_type":"post","action":"reza_post_grid_3","post_status":"publish"}

۱۰ اشتباه مهم دیجیتال مارکتینگ

اجزای دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی ویروسی

بازاریابی ویروسی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

{"number":"10","cats":"","orderby":"","post_title":1,"title":"\u0647\u0645\u0647","excerpt":"","excerpt_limit":"","title_limit":"","meta":{"meta_category":"","meta_author":true,"meta_date":true,"meta_view":"","meta_comments":""},"layout":"list","list_layout":"list_1","grid_layout":"grid_1","featured_layout":"featured_1","between":"40px","image_size":"medium","ratio":"rd-ratio75","image_width":"","alignment":"","box_layout":"none","caption_layout":"","key":"widget_blog","post_type":"post","action":"reza_post_list_1","post_status":"publish"}

پادکست نوروز ۱۴۰۴ ( دکتر اشتری )

  • توسط admin
  • فروردین ۱۰, ۱۴۰۴

پادکست نوروز ۱۴۰۴ ( دکتر آل رسول )

  • توسط admin
  • فروردین ۱۰, ۱۴۰۴

پادکست نوروز ۱۴۰۴ ( دکتر قرائتی )

  • توسط admin
  • فروردین ۱۰, ۱۴۰۴

پادکست نوروز ۱۴۰۴ ( دکتر معنوی )

  • توسط admin
  • فروردین ۱۰, ۱۴۰۴

پادکست نوروز ۱۴۰۴ ( دکتر مقدس زاده )

  • توسط admin
  • فروردین ۱۰, ۱۴۰۴

تحول دیجیتال در صنعت ساخت و ساز

  • توسط admin
  • تیر ۱۳, ۱۴۰۳

تأمین مالی و ارائه تسهیلات اعتباری در صنعت ساختمان

  • توسط admin
  • تیر ۱۱, ۱۴۰۳

ابزارهای نوین تأمین مالی ؛ تهدید یا فرصت

  • توسط admin
  • خرداد ۲۹, ۱۴۰۳

الزامات افزایش ضریب نفوذ صنعتی‌سازی ساختمان

  • توسط admin
  • خرداد ۲۵, ۱۴۰۳

ساخت و ساز صنعتی و معماری سبز

  • توسط admin
  • خرداد ۲۲, ۱۴۰۳

برچسب ها

دیجیتال مارکتینگ بازاریابی دیجیتال تبلیغات مارکتینگ بازاریابی کسب و کار گوگل دیجیتال برندینگ مجله توسعه صنعتی ساختمان مجله توسعه صنعتی مجله ساختمان ساختمان نبض نیک صنعت ساختمان بازاریابی محتوایی گوگل ادوردز محتوا اشتباهات رایج دیجیتال مارکتینگ ادوردز محتواک ابزارهای نوین تأمین مالی وام خرید مسکن چرا مسکن گران است ؟! گرانی مسکن اقتصاد نفتی

درباره ما

ما در محتواک یک تیم خلاق و جوان هستیم که …
ادامه درباره ما

تماس با ما

  • خیابان قائم مقام فراهانی، میدان شعاع،خیابان شهید خدری، بعد از تقاطع سنایی، نبش بن بست پاک، پلاک ۲، واحد ۲
  • واتس اپ: ۰۹۱۲۰۱۷۲۶۳۶ / تلفن ثابت: ۰۲۱۹۱۰۰۵۲۵۱
  • ایمیل: info[at]mohtavak.ir

برندهای ما

  • نبض نیک
  • ایونت نبض
  • نبض نیوز

پیوند ها

  • صفحه اصلی
  • خدمات
  • تماس با ما
  • درباره ما

آخرین مقالات

  • پادکست نوروز ۱۴۰۴ ( دکتر اشتری )
  • پادکست نوروز ۱۴۰۴ ( دکتر آل رسول )
  • پادکست نوروز ۱۴۰۴ ( دکتر قرائتی )
  • پادکست نوروز ۱۴۰۴ ( دکتر معنوی )
  • پادکست نوروز ۱۴۰۴ ( دکتر مقدس زاده )

محتواک | آژانس دیجیتال مارکتینگ محتواک آژانس دیجیتال مارکتینگ محتواکمحتواک | آژانس دیجیتال مارکتینگ محتواک

Mohtavak.ir © All rights reserved
back-to-up
#
  • فارسی