• indian girl selfie in mirror showing boobs wearing nighty indian xxx 18 girl fuddi and back nude pics indian girls in sitting position

محتواک | آژانس دیجیتال مارکتینگ محتواکآژانس دیجیتال مارکتینگ محتواک محتواک | آژانس دیجیتال مارکتینگ محتواک محتواک | آژانس دیجیتال مارکتینگ محتواک

٠٢١۹۱۰۰۵۲۵۱
  • صفحه اصلی
  • خدمات
    • گیفت های تبلیغاتی و هدایا
  • بلاگ
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • مجله توسعه صنعتی ساختمان
    • نسخه آنلاین مجله توسعه صنعتی ساختمان پاییز ۱۴۰۳
    • نسخه آنلاین مجله توسعه صنعتی ساختمان تابستان ۱۴۰۳
    • نسخه آنلاین مجله توسعه صنعتی ساختمان بهار ۱۴۰۳
    • نسخه آنلاین مجله توسعه صنعتی ساختمان زمستان ۱۴۰۲
  • فارسی

محتواک | آژانس دیجیتال مارکتینگ محتواکآژانس دیجیتال مارکتینگ محتواک محتواک | آژانس دیجیتال مارکتینگ محتواک محتواک | آژانس دیجیتال مارکتینگ محتواک

  • دپارتمان آموزشی
  • مجله توسعه صنعتی ساختمان بهار ۱۴۰۳
  • مجله توسعه صنعتی ساختمان زمستان ۱۴۰۲
  • صفحه خانگی
  • >
  • مارکتینگ
  • >
  • مدل کسب و کار و روش های تدوین آن

مدل کسب و کار و روش های تدوین آن

  • توسط admin
  • مارکتینگ
  • ۹۱۱ بازدید
  • بدون دیدگاه

همه کارآفرینان، تمام تلاش و انرژی خود را صرف می کنند تا یک کسب و کار هدفمند و موفق راه اندازی کنند. اگر به دنبال این هستید که، کسب و کارتان معولی نباشد و می خواهید رشد و پیشرفت بسیاری در کسب و کار تان داشته باشید و درآمدهای بسیاری را کسب نمایید، حتماَ باید به عنوان یک کارآفرین روی مهمترین بخش کسب و کارتان، یعنی مدل کسب و کار تمرکز بسیاری کنید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به توضیح و بررسی مدل کسب و کار و روش های تدوین آن بپردازیم.

عناوین

  • مدل کسب و کار و روش های تدوین آن:
    • 1-الگوی مدل چهارجعبه ای: Foure-box Business Model:
    • 2-چرخ مدل کسب وکار (Business Model Wheel):
    • 3-بوم مدل کسب و کار (Business Model canvas):
      • 1-مدل FreeMium:
      • 2-مدل اعطای امتیاز(Franchise):

مدل کسب و کار و روش های تدوین آن:

مدل کسب و کار

در مقالات گدشته تحت عنوان بیزینس پلن چیست؟ آشنایی کامل با بیزینس پلن ، به صورت کامل بیزینس پلن را توضیح دادیم.

مدل کسب و کار در واقع، چارچوبی است که به واسطه آن می توانید کسب و کار موفقی داشته باشید و درآمد بیشتری کسب نمایید. این چارچوب، به شما کمک می کند که مجموعه فعالیت های کسب و کارتان را، چگونه و چه زمانی انجام دهید تا نیاز مشتریان، همانگونه که انتظار دارند برآورده شود و کسب و کارتان به سودهی برسد.

باید به این نکته دقت کنید که، بیزینس مدل جزء فاکتورهای مهم برای راه اندازی یک کسب و کار موفق است. به بیان ساده تر، اگر شما هوش، استعداد، تلاش، تجربه و حتی یک طرح کسب و کار خوب داشته باشید اما، بیزینس مدل نداشته باشید نمی توانید سودآوری های زیادی را در کسب و کارتان تجربه کنید. در نتیجه، درآمد زیادی هم نمی توانید کسب نمایید. اما اگر، یک مدل کسب و کار قوی داشته باشید، می توانید ضعف هایتان را در مواردی مانند هوش، تجربه، طرح کسب و کار و… کاملاَ بپوشانید. همچنین باوجود یک بیزینس مدل قوی، می توانید در بخش هایی مانند، نیروی انسانی، مدیریت و رهبری کسب و کارتان حرفه ای تر عمل کنید. تا این قسمت از اهمیت مدل کسب وکار صحبت کردیم، حال به تعریف دقیق این عبارت و روش های تدوین بیزینس مدل می پردازیم.

 

مدل کسب و کار

 

کسب وکار یک سیستم بسیار پیچیده است که دارای ابعاد مختلفی می باشد. یک فرد به عنوان کارآفرین، در ابتدای راه اندازی کسب و کار دارای محدودیت های بسیاری است.

به همین منظور برای ساده کردن سیستم کسب و کار، فاکتورهای کم اهمیت و یا بی اهمیت در سیستم پیچیده کسب و کار را حذف می کنیم و بر روی جنبه هایی که مهم هستند و دارای اولویت می باشند کار می کنیم. به همین منظور، محققین با بررسی مدل های قوی از کسب و کارهای موفق، و استخراج فاکتورهای مهم از بین آنها، به ارائه یک الگو پرداختند.

این الگوها در قالب شکل و یا جدول می باشند که از چندین خانه تشکیل شده اند، برای هر خانه یکسری سوال در نظر گرفته شده، که جواب این سوالات را بر اساس فرضیات فعلی موجود، که در دنیای واقعی تست نشده است، پاسخ می دهیم. پس از اتمام پاسخ به سوالات، یک الگوی پر شده بدست می آید. می توانید آن را در اندازه بزرگ چاپ کرده و برروی دیوار نصب می کنیم که مدام در دسترس باشد. این مدل در ابتدا بر اساس فرضیات فعلی تهیه شده است. برای آنکه به یک مدل قوی و معتبر تبدیل شود، باید چندین بار بررسی و اصلاح گردد.

 

مدل کسب و کار

مدل کسب و کار دارای یکسری الگوهای مهم می باشد که در این بخش به تعدادی از مهمترین و رایج ترین الگوهای بیزینس مدل اشاره می کنیم.

1-الگوی مدل چهارجعبه ای: Foure-box Business Model:

این الگو، دارای 4 فاکتور مهم می باشد که هرکدام از این فاکتورهای اثرات متقابل بر روی یکدیگر دارند.

مدل کسب و کار

 

 

2-چرخ مدل کسب وکار (Business Model Wheel):

برای کسب و کارهای کوچک می توانید از این الگو استفاده کنید. این الگو دارای سه بخش اصلی است که با رنگ های سبز، زرد و قرمز نشان داده شده است. هرکدام از این بخش های اصلی، به چندین بخش تقسیم بندی می شوند. این بخش ها، در واقع فاکتورهای مهمی در بیزینس مدل می باشند که درجه اهمیت آنها به صورت ساعتگرد، از کم اهمیت شروع می شود و در انتها به پر اهمیت ختم می گردد. سوالات این الگو به گونه ای طراحی شده اند که در انتها می توانید به مدل تان  از 0 تا 100 امتیاز بدهید. هرچه این امتیاز بیشتر باشد، بیزینس مدل شما قوی تر خواهد بود. در واقع ارزیابی این الگو به نسبت الگوها دیگر راحت تر می باشد.

مدل کسب و کار

 

3-بوم مدل کسب و کار (Business Model canvas):

یکی از رایج ترین و کاربردی ترین الگوها، بوم مدل کسب و کار است. این الگو دارای 9 خونه می باشد که از یکسری سوال تشکیل شده اند و باید به آنها پاسخ داده شود.

 

مدل کسب و کار

 

اکثر الگوهایی که برای طراحی مدل کسب و کار از آنها استفاده می شود، دارای سه جزء اصلی و مشترک هستند. یعنی بر روی سه موضوع تمرکز بیشتری می کنند. اولین موضوع، عرضه است. یعنی آنکه، چه چیزی را، چگونه و به چه کسانی ارائه می کنیم. موضوع دوم، درآمد است. اینکه چگونه به واسطه عرضه، درآمد خوبی کسب نماییم و به سود دهی بالایی برسیم. موضوع سوم، پایداری و ثبات در کسب و کار است. این موضوع اشاره به رقابت کردن، و مزیت رقابتی دارد. اینکه در بین رقبا، کسب و کار شما در بلند مدت حرفی برای گفتن دارد، و اینکه در کسب و کارتان برنامه ای برای کسب نوآوری دارید. در واقع، نوآوری یکی از مهمترین مزیت های رقابتی است.

حال به بررسی و توضیح، چند نمونه از مدل های کسب و کار می پردازیم.

1-مدل FreeMium:

این مدل، در فضای اینترنت جزء مدل های خیلی جذاب است. در این مدل، شما بخشی از محصول یا سرویسی که ارائه می دهید به صورت رایگان در اختیار مشتری قرار می دهید. مشتریان در صورتی ملزم به پرداخت هزینه هستند که بخواهند از سرویس های پیشرفته تری استفاده کنند.

مدل کسب و کار

 

2-مدل اعطای امتیاز(Franchise):

یکی دیگر از مدل های موفق و جالب، مدل فرانشیز است که معمولاَ در کسب و کارهای رستوران داری بسیار کاربردی و رایج می باشد. این مدل، مناسب کسب و کارهایی است که در ابتدای کار هستند. به بیان خیلی ساده این مدل بدان مفهوم است که، مدل کسب و کاری که خودتان ایجاد کرده اید را میفروشد یا اجاره می  دهید. همچنین می توانید، دسترسی به نام تجاری و یکسری خدمات حمایتی را هم بفروشید.

مدل کسب و کار

 

مدل های بسیاری وجود دارد که بسیار موفق و قوی می باشند، برای شروع کسب و کارتان می توانید از آنها استفاده کنید و نیازی نیست حتماَ یک مدل کسب و کار جدید ابداع نمایید. زیرا ابداع یک بیزینس مدل جدید، بسیار پر خطر و پر هزینه می باشد. اما استفاده این بیزینس مدل ها می تواند در موفقیت و ثمر بخشی شما تأثیر بسیاری داشته باشد.

 

  • بیزینس مدلدیجیتال مارکتینگکسب و کارمدل کسب و کار

نوشته های مرتبط

{"qurey":{"category__in":[102],"post__not_in":[7000031502],"posts_per_page":3,"ignore_sticky_posts":1,"orderby":"rand","post_type":"post"},"title":"\u0647\u0645\u0647","post_title":1,"between":"40px","layout":"grid","grid_layout":"grid_3","padding":{"left":"20","top":"20","right":"20","bottom":"20"},"ratio":"rd-ratio75","image_size":"medium","excerpt":"","alignment":"right","meta_layout":{"location":"title-bottom","between":"between-3","layout":"layout-1"},"box_layout":"none","image_effect":"grow","caption_effect":"imghvr-fade","key":"related","post_type":"post","action":"reza_post_grid_3","post_status":"publish"}

دیجیتال مارکتر کیست و چه مهارت های باید داشته باشد؟

بیزینس پلن

اجزای بوم مدل کسب و کار

۱۰ اشتباه مهم دیجیتال مارکتینگ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

{"number":"10","cats":"","orderby":"","post_title":1,"title":"\u0647\u0645\u0647","excerpt":"","excerpt_limit":"","title_limit":"","meta":{"meta_category":"","meta_author":true,"meta_date":true,"meta_view":"","meta_comments":""},"layout":"list","list_layout":"list_1","grid_layout":"grid_1","featured_layout":"featured_1","between":"40px","image_size":"medium","ratio":"rd-ratio75","image_width":"","alignment":"","box_layout":"none","caption_layout":"","key":"widget_blog","post_type":"post","action":"reza_post_list_1","post_status":"publish"}

پادکست نوروز ۱۴۰۴ ( دکتر اشتری )

  • توسط admin
  • فروردین ۱۰, ۱۴۰۴

پادکست نوروز ۱۴۰۴ ( دکتر آل رسول )

  • توسط admin
  • فروردین ۱۰, ۱۴۰۴

پادکست نوروز ۱۴۰۴ ( دکتر قرائتی )

  • توسط admin
  • فروردین ۱۰, ۱۴۰۴

پادکست نوروز ۱۴۰۴ ( دکتر معنوی )

  • توسط admin
  • فروردین ۱۰, ۱۴۰۴

پادکست نوروز ۱۴۰۴ ( دکتر مقدس زاده )

  • توسط admin
  • فروردین ۱۰, ۱۴۰۴

تحول دیجیتال در صنعت ساخت و ساز

  • توسط admin
  • تیر ۱۳, ۱۴۰۳

تأمین مالی و ارائه تسهیلات اعتباری در صنعت ساختمان

  • توسط admin
  • تیر ۱۱, ۱۴۰۳

ابزارهای نوین تأمین مالی ؛ تهدید یا فرصت

  • توسط admin
  • خرداد ۲۹, ۱۴۰۳

الزامات افزایش ضریب نفوذ صنعتی‌سازی ساختمان

  • توسط admin
  • خرداد ۲۵, ۱۴۰۳

ساخت و ساز صنعتی و معماری سبز

  • توسط admin
  • خرداد ۲۲, ۱۴۰۳

برچسب ها

دیجیتال مارکتینگ بازاریابی دیجیتال تبلیغات مارکتینگ بازاریابی کسب و کار گوگل دیجیتال برندینگ مجله توسعه صنعتی ساختمان مجله توسعه صنعتی مجله ساختمان ساختمان نبض نیک صنعت ساختمان بازاریابی محتوایی گوگل ادوردز محتوا اشتباهات رایج دیجیتال مارکتینگ ادوردز محتواک ابزارهای نوین تأمین مالی وام خرید مسکن چرا مسکن گران است ؟! گرانی مسکن اقتصاد نفتی

درباره ما

ما در محتواک یک تیم خلاق و جوان هستیم که …
ادامه درباره ما

تماس با ما

  • خیابان قائم مقام فراهانی، میدان شعاع،خیابان شهید خدری، بعد از تقاطع سنایی، نبش بن بست پاک، پلاک ۲، واحد ۲
  • واتس اپ: ۰۹۱۲۰۱۷۲۶۳۶ / تلفن ثابت: ۰۲۱۹۱۰۰۵۲۵۱
  • ایمیل: info[at]mohtavak.ir

برندهای ما

  • نبض نیک
  • ایونت نبض
  • نبض نیوز

پیوند ها

  • صفحه اصلی
  • خدمات
  • تماس با ما
  • درباره ما

آخرین مقالات

  • پادکست نوروز ۱۴۰۴ ( دکتر اشتری )
  • پادکست نوروز ۱۴۰۴ ( دکتر آل رسول )
  • پادکست نوروز ۱۴۰۴ ( دکتر قرائتی )
  • پادکست نوروز ۱۴۰۴ ( دکتر معنوی )
  • پادکست نوروز ۱۴۰۴ ( دکتر مقدس زاده )

محتواک | آژانس دیجیتال مارکتینگ محتواک آژانس دیجیتال مارکتینگ محتواکمحتواک | آژانس دیجیتال مارکتینگ محتواک

Mohtavak.ir © All rights reserved
back-to-up
#
  • فارسی