• indian girl selfie in mirror showing boobs wearing nighty indian xxx 18 girl fuddi and back nude pics indian girls in sitting position

محتواک | آژانس دیجیتال مارکتینگ محتواکآژانس دیجیتال مارکتینگ محتواک محتواک | آژانس دیجیتال مارکتینگ محتواک محتواک | آژانس دیجیتال مارکتینگ محتواک

٠٢١۹۱۰۰۵۲۵۱
  • صفحه اصلی
  • خدمات
    • گیفت های تبلیغاتی و هدایا
  • بلاگ
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • مجله توسعه صنعتی ساختمان
    • نسخه آنلاین مجله توسعه صنعتی ساختمان پاییز ۱۴۰۳
    • نسخه آنلاین مجله توسعه صنعتی ساختمان تابستان ۱۴۰۳
    • نسخه آنلاین مجله توسعه صنعتی ساختمان بهار ۱۴۰۳
    • نسخه آنلاین مجله توسعه صنعتی ساختمان زمستان ۱۴۰۲
  • فارسی

محتواک | آژانس دیجیتال مارکتینگ محتواکآژانس دیجیتال مارکتینگ محتواک محتواک | آژانس دیجیتال مارکتینگ محتواک محتواک | آژانس دیجیتال مارکتینگ محتواک

  • دپارتمان آموزشی
  • مجله توسعه صنعتی ساختمان بهار ۱۴۰۳
  • مجله توسعه صنعتی ساختمان زمستان ۱۴۰۲
  • صفحه خانگی
  • >
  • دسته بندی نشده
  • >
  • بیزینس پلن چیست؟ آشنایی کامل با بیزینس پلن

بیزینس پلن چیست؟ آشنایی کامل با بیزینس پلن

  • توسط admin
  • دسته بندی نشده
  • ۷۸۶ بازدید
  • بدون دیدگاه
بیزینس پلن

بیزینس پلن یا طرح کسب و کار، نقشه ای است که به ما نشان می دهد، که چگونه برای کسب کارمان یک برنامه ریزی هدفمند کنیم و اینکه چگونه به  اهداف کسب و کارمان نزدیک شویم. در واقع طرح کسب و کار، یک نقشه ی راه برای، راه اندازی، توسعه و مدیریت کسب وکار می باشد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا در رابطه با، بیزینس پلن، بخش های بیزینس پلن و نحوه نوشتن طرح کسب و کار صحبت کنیم.

بیزینس پلن

 

بیزینس پلن چیست؟

آشنایی کامل با بیزینس پلن:

در راه اندازی یک کسب و کار، تعداد زیادی سوال وجود دارد که پاسخ هرکدام از این سوال ها، مسیر کسب و کار تان را مشخص می کند. حتی به شما نشان می هد، که آیا در مسیر درستی قدم برداشته اید یا خیر. در ساده ترین حالت، بیزینس پلن یا طرح کسب و کار، یک سند مکتوب است که مسیر کسب و کار را به شما نشان می دهد. همچنین،  به همه سوالات احتمالی در حوزه ی راه اندازی کسب کار پاسخ می دهد.

بیزینس پلن

 

طرح کسب و کار، برای تمام کسب و کارهای بزرگ و کوچک مهم و ضروری است. حتی یک کسب و کار کوچک و تک نفره هم به بیزینس پلن نیاز دارد. بهتر است طرح کسب و کارتان را همان ابتدای مسیر بنویسید تا به عنوان یک راهنما و نقشه ی راه برای کسب و کارتان باشد.

بیزینس پلن

 

 

در حقیقت بیزینس پلن در کسب کار تان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. زیرا به واسطه ی طرح کسب و کار، شما می توانید اهداف، رقبا، و اعضای تیم تان را مشخص کنید. همچنین می توانید اهداف بلند مدت و کوتاه مدت کسب و کارتان را شناسایی کنید. به راحتی می توانید نقاط ضعف و قوت خود و رقبا و همچنین وضعیت بازار را بسنجید.

قدم اول و مهمی که در ابتدای نوشتن بیزینس پلن وجود دارد این است که، حتماَ یک شرح حال مختصر و مفیدی راجع به کسب و کاری که می خواهید راه اندازی کنید، بنویسد. نکته بعدی در طراحی کسب و کار، اهمیت عبارت mvv(mission,vision, value ) می باشد. این عبارت به معنی، مأموریت، چشم انداز و ارزش ها است.

 

بیزینس پلن

mission به معنی این است که مأموریت ما در کسب و کارمان چیست، vision به معنی چشم انداز، یعنی چشم انداز ما چه چیزی است و value به معنی ارزش ها، به این معنی است که ارزش های کسب و کار ما چه چیزی می باشند. مفهوم اصلی مأموریت در طرح کسب و کار، این نکته را بیان می کند که، قرار است چه نیازی را برطرف کنید یا پاسخ چه تقاضایی را بدهید، و این مأموریت شما در حوزه ی کسب و کارتان است.

عبارت چشم انداز به این معنی است که، دور نمای شما از کسب و کارتان چه چیزی است. در واقع این مفهوم را می رساند که، هدف های شما از رویاهایتان سرچشمه می گیرد. یعنی نگاهتان به آینده کسب و کارتان باید از جنس رویا باشد و اینکه می خواهید در آینده به کجا برسید. عبارت بعدی، ارزش ها می باشند که به واسطه ی این ارزش ها، قرار است کار کنید و شناخته شوید. در واقع صفات خوب کسب و کار شما است. این ارزش ها می توانند، کیفیت بالا، سرعت عمل بالا، خدمات خوب و سایر موارد دیگر باشد. که به واسطه ی صفات و ارزش های خوبی که خواهید داشت، برند تجاری یا کسب و کارتان به خوبی شناخته خواهد شد. این سه عبارت، نکات مهمی بودند که باید در بیزینس پلن خود بنویسید.

مورد بعدی که در طرح کسب و کار مهم می باشد، هدف است. در واقع هدف، بخشی از چشم انداز می باشد که محدود به یک زمان مشخص است. به طور کلی، هدف به این معنی است که به طور دقیق، تعیین کنید در چه حوزه هایی، چه کارهایی می خواهید انجام دهید.

بیزینس پلن

 

مورد بعدی که باید در بیزینس پلن نوشته شود، برنامه های اجرایی است. برای آنکه یک هدفی به تحقق بپیوندد باید یکسری برنامه ریزی ها انجام شود. برنامه ای بنویسید که شما را در رسیدن به اهداف کسب و کارتان نزدیک کند.

موضوع بعدی که جزء مهمترین مواردی است که باید در بیزینس پلن تان بنویسید، بازار هدف است،یعنی مشتریان هدف شما چه کسانی هستند؟

یعنی کالایی که تولید میکنید یا سرویسی که ارائه میدهید، قرار است برای چه افراد یا چه گروه خاصی باشد. بازار هدف باعث می شود، خیلی هدفمندتر کار کنید، و اینکه بدانید دقیق چه کاری را انجام می دهید، و دقیق خطاب به چه کسانی ارائه خدمات یا تبلیغات انجام می دهید.

بیزینس پلن

 

موضوع بعدی، مزیت های رقابتی است. مزیت رقابتی پاسخ به این سوال است، که چرا من به جای اینکه از همکارتان خرید کنم از شما خرید می کنم؟

هرچیزی که شما به عنوان ارزش در کسب و کارتان دارید که برای مشتری ارزشمند است و همکار یا رقیب شما این ارزش را ندارد یک مزیت رقابتی محسوب می شود.

بیزینس پلن

مزیت رقابتی جزء نکاتی مهمی است که باید در طرح کسب و کارتان بیاورید.

نکته بعدی که باید در بیزینس پلن تان به آن اشاره شود، موضوع اهداف و کشش است. پیشرفت هایی که در کسب و کارتان داشته اید و اهداف و برنامه هایی که در آینده قرار است انجام دهید را بنویسید. موضوع بعدی که باید در بیزینس پلن ذکر شود، مسئله برنامه ریزی های مالی است. شرایط مالی فعلی و پیش بینی های مالی آینده خود را باید در طرح کسب کارتان بنویسید.

 

مواردی که باید در طرح کسب و کار نوشته شوند، به صورت خلاصه به آنها اشاره خواهیم کرد.

خلاصه مدیریتی، که در این بخش شرح مختصری از کسب و کار، اهداف، بازار هدف، مزیت رقابتی، برنامه های اجرایی به صورت خیلی خلاصه نوشته می شود. چشم انداز، مأموریت و ارزش ها و اهداف، برنامه های اجرایی و برنامه مالی را می توانید در طرح کسب و کارتان بنویسید.

اگر واقعا قصد دارید در کسب و کارتان موفق شوید و اینکه از مسیر اصلی منحرف نشوید، بهتر است طرح کسب و کار یا بیزینس پلن بنویسید. در این صورت بدون خطا و انحرافی در مسیر اصلی، یعنی مسیری که شما را به هدفتان نزدیک می کند، می توانید کسب و کارتان را راه اندازی کنید.

 

نوشته های مرتبط

{"qurey":{"posts_per_page":3,"orderby":"rand","post_type":"post","ignore_sticky_posts":1},"title":"\u0647\u0645\u0647","post_title":1,"between":"40px","layout":"grid","grid_layout":"grid_3","padding":{"left":"20","top":"20","right":"20","bottom":"20"},"ratio":"rd-ratio75","image_size":"medium","excerpt":"","alignment":"right","meta_layout":{"location":"title-bottom","between":"between-3","layout":"layout-1"},"box_layout":"none","image_effect":"grow","caption_effect":"imghvr-fade","key":"related","post_type":"post","action":"reza_post_grid_3","post_status":"publish"}

مجله توسعه صنعتی ساختمان بهار ۱۴۰۳

کانتنت مارکتینگ چیست و شامل چه مراحلی است؟

تفاوت سئو و گوگل ادوردز چیست؟ کدام یک برای کسب‌و کار شما بهتر است؟

گوگل ادوردز چیست و چه مزایایی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

{"number":"10","cats":"","orderby":"","post_title":1,"title":"\u0647\u0645\u0647","excerpt":"","excerpt_limit":"","title_limit":"","meta":{"meta_category":"","meta_author":true,"meta_date":true,"meta_view":"","meta_comments":""},"layout":"list","list_layout":"list_1","grid_layout":"grid_1","featured_layout":"featured_1","between":"40px","image_size":"medium","ratio":"rd-ratio75","image_width":"","alignment":"","box_layout":"none","caption_layout":"","key":"widget_blog","post_type":"post","action":"reza_post_list_1","post_status":"publish"}

پادکست نوروز ۱۴۰۴ ( دکتر اشتری )

  • توسط admin
  • فروردین ۱۰, ۱۴۰۴

پادکست نوروز ۱۴۰۴ ( دکتر آل رسول )

  • توسط admin
  • فروردین ۱۰, ۱۴۰۴

پادکست نوروز ۱۴۰۴ ( دکتر قرائتی )

  • توسط admin
  • فروردین ۱۰, ۱۴۰۴

پادکست نوروز ۱۴۰۴ ( دکتر معنوی )

  • توسط admin
  • فروردین ۱۰, ۱۴۰۴

پادکست نوروز ۱۴۰۴ ( دکتر مقدس زاده )

  • توسط admin
  • فروردین ۱۰, ۱۴۰۴

تحول دیجیتال در صنعت ساخت و ساز

  • توسط admin
  • تیر ۱۳, ۱۴۰۳

تأمین مالی و ارائه تسهیلات اعتباری در صنعت ساختمان

  • توسط admin
  • تیر ۱۱, ۱۴۰۳

ابزارهای نوین تأمین مالی ؛ تهدید یا فرصت

  • توسط admin
  • خرداد ۲۹, ۱۴۰۳

الزامات افزایش ضریب نفوذ صنعتی‌سازی ساختمان

  • توسط admin
  • خرداد ۲۵, ۱۴۰۳

ساخت و ساز صنعتی و معماری سبز

  • توسط admin
  • خرداد ۲۲, ۱۴۰۳

برچسب ها

دیجیتال مارکتینگ بازاریابی دیجیتال تبلیغات مارکتینگ بازاریابی کسب و کار گوگل دیجیتال برندینگ مجله توسعه صنعتی ساختمان مجله توسعه صنعتی مجله ساختمان ساختمان نبض نیک صنعت ساختمان بازاریابی محتوایی گوگل ادوردز محتوا اشتباهات رایج دیجیتال مارکتینگ ادوردز محتواک ابزارهای نوین تأمین مالی وام خرید مسکن چرا مسکن گران است ؟! گرانی مسکن اقتصاد نفتی

درباره ما

ما در محتواک یک تیم خلاق و جوان هستیم که …
ادامه درباره ما

تماس با ما

  • خیابان قائم مقام فراهانی، میدان شعاع،خیابان شهید خدری، بعد از تقاطع سنایی، نبش بن بست پاک، پلاک ۲، واحد ۲
  • واتس اپ: ۰۹۱۲۰۱۷۲۶۳۶ / تلفن ثابت: ۰۲۱۹۱۰۰۵۲۵۱
  • ایمیل: info[at]mohtavak.ir

برندهای ما

  • نبض نیک
  • ایونت نبض
  • نبض نیوز

پیوند ها

  • صفحه اصلی
  • خدمات
  • تماس با ما
  • درباره ما

آخرین مقالات

  • پادکست نوروز ۱۴۰۴ ( دکتر اشتری )
  • پادکست نوروز ۱۴۰۴ ( دکتر آل رسول )
  • پادکست نوروز ۱۴۰۴ ( دکتر قرائتی )
  • پادکست نوروز ۱۴۰۴ ( دکتر معنوی )
  • پادکست نوروز ۱۴۰۴ ( دکتر مقدس زاده )

محتواک | آژانس دیجیتال مارکتینگ محتواک آژانس دیجیتال مارکتینگ محتواکمحتواک | آژانس دیجیتال مارکتینگ محتواک

Mohtavak.ir © All rights reserved
back-to-up
#
  • فارسی